Pakabos geometrijos sureguliavimas

Ratų geometrija yra svarbus automobilio važiuoklės parametrų reguliavimas, užtikrinantis Jūsų automobilio gerą vairavimą, važiavimo komfortą, kuro ekonomiją ir padangų tarnavimo laiką, t.y. pagal automobilio gamintojo nustatytus parametrus sureguliuoti važiuoklės kampai, kuriais Jūsų automobilis kontaktuoja su kelio paviršiumi. Ratų suvedimą būtina patikrinti po eismo įvykio, jei staiga buvo užvažiuota ant aukšto šaligatvio, pakeitus kai kurias tam tikrų automobilių modelių pakabos ar vairo mechanizmo detales.

Ratų geometrija reguliuojama pagal keturis faktorius. Pirmiausia atkreipiamas dėmesys, kaip ratai pasvirę nuo vertikalios linijos, žiūrint į automobilį iš priekio. Reguliuojant siekiama, kad ratai būtų pasvirę nuo vertikalios linijos į šalis viršuje taip, kaip nustatyta gamintojų.

Ratų suvedimas arba geometrija – tai ratų horizontalios ir vertikalios padėties ašių atžvilgiu nustatymas ir jos palyginimas su gamintojo nustatytais parametrais.

Šie parametrai yra:

SUVEDIMAS – tai kampas tarp automobilio judėjimo krypties tiesės ir ratų sukimosi plokštumos. Blogai sureguliuotas suvedimas yra pirminė netolygaus ir kelis kartus spartesnio padangų nusidėvėjimo priežastis.

IŠVIRTIMAS – tai kampas tarp vertikalios ir rato sukimosi plokštumos. Išvirtimas gali būti teigiamas, neigiamas ir neutralus.
Teigiamas – kai rato plokštuma nukreipta į automobilio išorė, arba neigiamas – kai ji nukreipta į vidų.
Abiem atvejais greičiau dėvisi padangos vidinė arba išorinė pusė. Nulinis išvirtimas – kai padanga maksimaliu plotu liečiasi su kelio danga. Taip užtikrinamas geras sukibimas ir minimalus padangų nusidėvėjimas.

KASTERIS – kampas tarp vertikalios tiesės ir rato sukimosi išilginės automobilio ašies projekcijos. Kasterio kampas atsako už automobilio stabilumą kelyje bei pasukimo kampą.
Dažniausiai kasteris – nereguliuojamas. Blogas kasterio kampas – susidėvėjusių važiuoklės elementų arba eismo įvykio pasekmė.